Damkommittén

- Tävlingskalender

Regel- och hcpkommittén

Damkommittén - Aktuellt

Säsongen 2019 är över. Härlig avslutning med många fina priser, bl a sponsrad av GK-ägarna.
Rigmor Öberg vann Order of Merit, Pokalen i år igen och ett årsmedlemskap. Mona Wängelin vann Eclectic och mest närvaro. Två birdiepriser, Jessica Lindblad och Agneta Sterner. Alla hjärtligt välkomna nästa år igen.

OBS! Det går ännu ej att anmäla sig till tisdagsgolfen på hemsidan, så mejla mig mona.wangelin@gmail.com vilken tid ni vill spela så sätter jag ihop bollarna, varannan dam och herr. OBS! Nästa gång spelar vi 10/9..

Problem har uppstått med beställning av mat och dryck. Om vi blir flera än 4 att äta så håller restaurangen öppet till vi kommer in efter rundan. Så mejla mig också om du vill äta så kontaktar jag Therese med hur många vi blir.

Boka in Dam- Herr- och Frukostgolf-avslutningen den 17/9 på Golf.se där vi spelar 18 hål med kanonstart kl 13.00. Därefter middag med många fina priser för order of merit, mesta närvaro, eclectic, birdie och dagens tävling. Ni som inte har möjlighet att komma till tävlingen anmäl er till mig Mona för middag och prisutdelning. Alla skall också meddela vilken mat ni önskar för 159:-. Hamburgare eller Fish äand chips + kaffe och kaka. Anmäl också om någon allergi.

OBS! Kom också ihåg att lämna in Eclectic senast 10/9.

3/9 Ännu en fin kväll. Annika Hörnsten 1:a med 34 slag, fantastiskt! en stor eloge!, 2:a Agneta Sterner, och 3:a Camilla Gosenius. Grattis till er alla. En ny dam Ann-Marie kom som vi önskar stort välkommen att fortsätta med oss. Ses nästa tisdag!

27/8 Vilken dag, sol och värme. Ingela Papinski 1;a med 40 slag och minst puttar 16 st. Elisabeth Martin 2;a och Mona Wängelin 3:a.

20/8 fint väder och många som kom. Rigmor åter igen 1:a med 35 slag. Agneta Sterner 2:a med 35 slag. Annika Lövgren 3:a med 36 slag. Välkomna nästa tisdag!

13/8 åter igen sol och en härlig kväll. 10 damer kom och spelade - härligt!  Agneta Sterner 1:a,                     Lena Andersson 2:a och Inga-Lill Karlsson 3:a.

Hot om regn idag 6/8. Två nya damer trotsade väderprognosen och vi fick en fin kväll med sol och värme. Torr fin bana. Rigmor Öberg kom 1:a, Jessica Lindblad 2:a och Mona Wängelin 3:a.

Trots regn hela dagen så var solen än en gång med oss. Solen skiner alltid  på oss dam- och herrkvällar. Så se till nu att komma och spelia med oss 6/8 efter sommaruppehållet. Vill påminna om avslutningen tisdagen den 17/9 då vi spelar 18 hål från kl 13.00. Middag och prisutdelning. Så varmt välkomna. Ikväll vann Annika Hörnsten med 39 slag. 2:a Jessica Lindblad med 40 och Mona W med 42

2/7 sista tisdagsgolfen före sommaruppehållet, sedan drar vi igång igen 6/8, så varmt välkomna!

25/6 kom 9 damer och även denna kväll underbart golfväder. 1:a Mona W med 35 slag, 2:a Annika Wiener med 35 slag, 3:a Agneta Sterner och längsta drive Helene Abrahamsson.

18/6. Ikväll bara 7 damer. Vi skulle bli väldigt glada om flera ville komma och spela med oss på tisdagkvällar, så välkomna! Nu bara två ggr kvar innan sommaruppehållet. Sedan startar vi igen 6/8.                En solig kväll igen. Rigmor Öberg 1:a och närmast hål på 6:an. Helene Abrahamsson 2:a och Annika Hörnsten 3:a.

11/6. Inget regn ikväll heller, vi har väldig tur med vädret. Men vi önskar se många fler damer på tisdagar. 1:a Agneta Sterner, 2:a Marianne Österlind, 3:a Mona Wängelin som också vann puttarna.

4/6  fick vi en alldeles underbar sommarkväll. Tur med vädret som vanligt när damerna spelar. 8 damer kom. Vi spelade poängbogey och längsta drive. Tre damer med 16 p. Rigmor 1:a, Mona 2;a och Lena Jansson 3;a.

28/5. En fin kväll. Visserligen öppnade sig himlen med en ordentlig regnskur på ett hål, sedan var det över. 8 damer, varav flera spelade suveränt. Rigmor Öberg 1:a, Harriet Hermansson 2:a och Helene Abrahamsson 3:a.

21/5 en strålande kväll. Underbara 12 damer kom. 1:a Berit Helenius, 2:a Elisabet Ödmark, 3:a Lena Jansson. Puttävling bara 14 puttar Berit Helenius.

14/5 kom 11 damer, glada och spelade bra. Mona Wängelin 1:a med 33 slag. Jessica Lindblad 2:a och Annika Hörnsten 3:a.

Igårkväll 7/5 kom 9 tappra damer och spelade hål 10 till 18  trots hot om regn. Vi klarade oss riktigt bra med bara några droppar och fick en del sol. Rigmor Öberg kom 1:a med 36 slag. Mona Wängelin 2:a också med 36 slag. Lena Jansson 3:a och närmast hål på hål 15.

Avslutningstävlingen kommer att gå över 18 hål den 17 september med kanonstart kl 13.00 och gemensam middag med prisutdelningar.

Som vanligt spelar vi 9 hål med varierande deltävlingar i form av närmast pinn, längsta drive eller minst antal puttar. Nytt för i år betala startavgift 50;- med Swish

Nu ser vi fram emot en solig och varm säsong 2019 . Nu kör vi.

VÄLKOMMEN alla damer torsdagen den 2/5 kl 18.00 till vårmiddag för info, modevisning och alla får en lott. Anmälan middag bindande till mona.wangelin@gmail.com senast 25/4. OBS! meddela även om någon allergi.Middagen betalas i restaurangen.

Varmt välkomna alla, juniorer och seniorer till Damgolfen 2019. Vi kommer att spela 9 ggr innan sommaruppehållet vecka 28 med start tisdag 7/5 kl 17.00 - 18.30. Damerna bokar sig tre och tre i bollarna. (Även herrarna spelar då).

Efterlysning! Frivillig till Damkommittén, anmäl dig till Mona.

Passa också på att spela Eclectic där du ser hur du förbättrar dig på varje hål under säsongen. Betala 100 kr i kuvert med namn och datum när du börjar fylla i scoren och lägg i brevlåda i Damrummet. Alla får pris vid avslutningen 17/9-19. Skriv in namn och sätt pluppar på anslagstavlan. Flest birdie få också pris på avslutnongen

Bilderna visar hur kul vi hade 2017.

Härliga golfdamer på avslutningen av torsdagsgolfen 2017!

3 Vinnare; Glada pristagare fr v; Helene Abrahamsson 3-a, Britta Lundkvist 1-a Anne-Maria Örneholm-Hägglund 2-a