Damkommittén

Regel- och hcpkommittén

Seniorkommittén - Onsdagsgolf

ONSDAGSGOLF

Tävlingen är öppen för Damer och Herrarr 55+ som är medlemmar i Vallentuna Golfklubb. Anmälan och resultatredovisning sker via Golf.se.

Ansvariga för onsdagstävlingarna är
Börje Junestrand (0705116026) mail: junestrand.borje@telia.com och
Per Kollberg (0736421092) mail: per.kollberg@scoopit.se

ONSDAGSGOLFEN 2020

Tiden går fort och snart är det dags för första start den 6 maj. Här kommer information inför årets spel.

Vi rekommenderar att så många som kan tar chansen till lite friskvård och går. Skulle ni känna att ni inte orkar gå 18 hål får ni SJÄLVA BOKA GOLFBIL. Golfbil bokas i receptionen hos G4G. Tävlingsledarna ansvarar INTE för bokning av golfbilar. Om ni tänker dela på en golfbil med någon, meddela då det till dagens tävlingsledare senast måndag  i spelveckan kl. 14.45 så att vi kan lotta er i samma boll.

1.Vi startar alla onsdagar kl. 08.30 med kanonstart och alla bollar ska ha passerat hål 1 kl. 13.00. Max 4,5 tim speltid. Visar det sig att vi inte klarar detta får vi återgå till start kl. 08.00. Låt oss slippa det.
2. Tävlingen är öppen för Damer och Herrar 55 + (födda 1965 och tidigare).
3. Anmälan sker via Golf.se och Min Golf
4. Den som har lägst Hcp i bollen ansvarar för att hålla speltempot.
5. Är ni tveksam vid regeltolkning, spela en alternativ boll. SLÄPP IGENOM.
6. I år spelar vi 17 singel- och 3 st 4-mannascrambletävlingar.
7. Det blir 2 klasser a) Klass A herrar 55-74 som kan välja att spela från rött eller gult b) Klass B damer från röd tee.
8. Spelare spelar på sitt handikap upp till 54.
9. Herrar 75+ som vill spela från röd tee markerar detta i anmälan till tävlingen.
10.”Order of Merit” kommer att räknas på placering i tävling. 10 till 1 p enligt tidigare. Spelarens 6 bästa resultat över säsongen räknas.
11. Startavgiften är 40 kr/spelare.
12. Tävlingsresultaten redovisas fortlöpande på klubbens hemsida under seniorkommittén.
13. Endast medlemmar i Vallentuna GK får deltaga.
14. Hyra golfbil mer info kommer
15. För att presentkort skall delas ut krävs totalt minst 40 deltagare