Kansli och reception

Om reception och kansli är stängd skall ni innan spel boka tid i min golf (www.golf.se) och gäst-greenfeen betalas med Swish: 1230296749!

OBS! Banan endast öppen för spel på bokade tider (kl. 06.00 – 20.00).

Greenfeekontroll sker regelbundet!

Banan

Banan öppnar så fort vädret tillåter i april.

Avgifter & erbjudanden 2024

Medlemmar som icke-medlemmar är hjärtligt välkomna att komma och spela hos oss på Vallentuna GK. Medlemmar kan 3 veckor i förväg boka två vardags- och en helgtid och gäster kan boka 2 veckor i förväg. För gällande greenfeepriser samt priser för övrigt se nedan.

Greenfeesamarbeten hittar ni under fliken "KLUBBEN" där erbjuds fritt spel för fullvärdiga medlemmar då ordinarie greener är öppna.

OBS! Vid blockade tider t.ex. tävlings och företagsarrangemang gäller inte greenfeesamarbeten.

Vuxna Lö-Sö & Helgdagar Vardagar
Greenfee ordinarie (18 hål) 700 kr 600 kr
Gäst till "All in Senior" medlem (18 hål)
(gäller alla i bollen)
50% 50%
Sommargreenfee (18 hål) ej aktuellt ej aktuellt
Gäster från samarbetsklubbar (högst HCP 38) ömsesidigt utbyte se: Greenfeesamarbeten

Juniorer Lö-Sö & Helgdagar Vardagar
Greenfee (18 hål) 350 kr 300 kr
Gäster från samarbetsklubbar (högst Hcp 38) ömsesidigt utbyte se: Greenfeesamarbeten

Spela 36 hål: Andra rundan halv greenfee. (I mån av plats) Kan ej kombineras med andra rabatter.

Vi tar ej emot MORE GOLF CHECKAR eller SVENSKA GOLFKUPONGER eller Dylikt, ENDAST GOLFHÄFTET.

Gäster med Golfhäftet är hjärtligt välkomna att spela en gång till halv greenfee (gäller alla veckans dagar).

För att spela hos oss vill vi att du checkar in via golfhäftets app och visar den för oss vid anmälan i receptionen.

Avbokning senare än 2 tim före start eller utebliven avbokning debiteras med halv greenfee.

Kampanjer förekommer och kan inte kombineras med andra rabatter.

Övriga priser

Hyra golfbil

Körkortsregler gäller vid hyra av golfbil på Vallentuna GK. Pris 350 kr per tillfälle och 18 hål.

Innehavare av läkarintyg har 100:- rabatt.

Medlemserbjudande: 2 500 kr 10 gånger, 9 eller 18 hål (i mån av plats)

Medlem med läkarintyg: 2 000 kr för 10 ggr.

Färd med egna golffordon på banan

Golfbil: 100 kr / 18 hål respektive 1000 kr / årskort. Giltigt trafikförsäkringsbevis måste uppvisas!

Golfmoped / MC : Ej tillåtna på banan.

Range

ÖPPNAR Ca: 26 Mars

Kredit/betalkort : 45 kr

Övrigt

Greenfee gäller för 18 hål, men i mån av plats får man spela ytterligare 18 hål för halv greenfee (summa 36 hål). Den andra rundan kan inte bokas innan man spelat klart den första.

Hundar:
Man får ha med sig hund, men den måste vara kopplad och man tar fullt ansvar för sin/sina hundar.

Barnvagnar:
Det är tilllåtet att ha med en barnvagn, tänk på att man måste ha en olycksfallsförsäkring.

Husbilsplats

Gratis husbilsparkering finns på grusplanen direkt till vänster efter infartsgrinden.
( Eluttag finns ej.)
Omklädningsrum med toaletter, dush & bastu öppen då receptionen är öppen.
Toalett dygnetruntöppen finns i kiosken vid 1:a / 10:e TEE.

OBSERVERA! In/utfartsgrinden låst kl. 23.00 - 06.00

Återbetalning

Våra greenfeegäster får avgöra om de vill spela eller inte, har man bestämt sig får man ingen återbetalning.

Blixt & Åska

Man får inte spela i sådana förhållanden, har man redan börjat och inte spelat 9 hål får man en greenfee check som kompensation.

Tävlingsavgifter 2024

Greenfee vid tävlingar: 350 kr/gäst + tävlingsavgift.

Företagsgolf/Kompisgolf

Minst 8 spelare.
Vardagar 399 kr/deltagare. Lö-Sö & helgdag 499kr/deltagare.
Denna rabatt kan ej kombineras med andra rabatter.
Kanonstart förmiddagar kan ordnas mot + 100:- vardagar + 150:- helger/deltagare
Priserna gäller vid 4-bollar, önskas 3-bollar ökas priset med 100 kr/deltagare.
Deltagarna fyller själva i sina scorekort och sköter själva sin ev tävlingsform.
En GRUPPANSVARIG anmäler senast 7 dagar innan
alla deltagare med Golf-ID samt Swishar samtliga greenfeavgifter.
Ingen återbetalning efter 7:e dagen.
Namn "Golf-ID" ändringar är ok utan kostnad (Gruppansvarig kontaktar kansliet).
Vid företagsgolf tillkommer moms.

Kontakta kansliet för mer info!

Tävlings- och resultatservice kan beställas (5.000 kr). Då erhålls upplagd tävling i GIT, utskrivna scorekort med ev logotype, resultatservice, närmast hål service samt utskrivna resultatlistor. Bokning låses senast 7 dagar före spel och samliga bokade tider kommer att debiteras.

Vid andra förutsättningar kontakta kansliet.

Övrigt

Är du anställd och har friskvårdsbidrag på arbetsplatsen kan arbetsgivaren medge bidrag till din golf.

Introduktionskort

Gäster med intoduktionskort (PGA, GAF och liknande) är hjärtligt välkomna att besöka oss med fritt spel vid två tillfällen under säsongen. Bokning ska ske minst ett dygn i förväg och anmälan på plats ska ske i så god tid att kort presentation medges. Introduktionskort medges ej vid tävling.

Kansliet
kansli@vallentunagk.se